Kako postati izlagač na međunarodnom sajmu

 Kako postati izlagač na međunarodnom sajmu i privući  klijente u 15 jednostavnih koraka.

1. Pronađite sajam koji odgovara vašoj djelatnosti

Europa je najbolje tržište za proizvođače/prodavače odnosno izlagače koji su na europskom teritoriju. Logistički je najbolje povezana, međunarodni zakoni su ujednačeni i kultura poslovanja je jasna. Jedni od najpoznatijih međunarodnih sajmova izlagača su oni u Njemačkoj i Italiji. Ukoliko ste npr. proizvođač pekarskih smrznutih proizvoda ili strojeva za izradu tjestenine, odgovarajući sajam za vas bi bio Sigep u Italiji (Rimini). Ukoliko ste proizvođač papira i uredskog materijala, odgovarajući sajam za vas bi bio  Messefrankfurt u Njemačkoj. Najbitnija je dobra klasifikacija vaše djelatnosti i postojanje tržišta za vaš proizvod kako bi se uspješno promovirali. 

2. Pronađite domaće posrednike 

Domaći posrednici su poduzeća koja su ovlaštena od strane organizatora sajma i detaljnije i jasnije će vas uputiti u pravila sudjelovanja i predložiti savjete kako bi se bolje pozicionirali među izlagačima..Prednost im je što će prepoznati vaše želje i potrebe te vam preporučiti točno ono što trebate. Time štedite novac i vrijeme. Ukoliko idete direktno, mogli biste imati problema sa dugim čekanjem odgovora i preširokom hijerarhijom gdje će vas za tri jednostavna upita proslijeđivati unedogled jer svatko na sajmu ima svoju funkciju dok domaći posrednici su upoznati u sve funkcije i točno vam znaju odgovoriti na pitanja ili vaša očekivanja.

3. Osmislite svoj dizajn štanda 

Dizajn štanda je ključan za privlačenje potencijalnih klijenata. Dizajnom je bitno stvoriti ugodu te pobuditi osjećaj znatiželje. Štand mora biti prepoznatljiv po logu firme i po tematici koju prodaje. Ukoliko primjerice prodajete strojeve, vaša djelatnost se mora jasno prepoznati. Možete osmisliti vlastiti dizajn ili zatražiti pomoć od stručnjaka koji će za vas pripremiti idejni projekt odnosno dizajnirati i napraviti konstrukciju štanda

4. Odaberite stratešku poziciju za štand

Hala je dvorana u kojoj su pozicionirani štandovi na međunarodnom sajmu kao kuće u naselju. Svatko ima svoju zakupljenu površinu i sukladno tome i poziciju. Na sajmu se prvenstvo prednosti daje firmama koje su sudjelovale i ranije, no to ne znači da ne postoji mogućnost izbora. Ukoliko je vaš štand postavljen na samom izlazu iz hale, iskoristite to kao prednost, ne nedostatak. Prilagodite i zidove (panele) konstrukcije štanda tomu. Drugim riječima, pokušajte dobivene potencijalne nedostatke pretvoriti u prednosti. 

5. Naučite poslovni engleski ili unajmite osobu koja se odlično sporazumijeva

Engleski jezik je službeni jezik na sajmu. Poslovni engleski je vrlo bitan kako bi vas kupac shvatio kao ozbiljnog prodavača/proizvođača za kojeg je siguran da neće imati problema u komunikaciji što zapravo izaziva frustraciju i pogrešnu interpretaciju zahtjeva i želja. Ukoliko sami niste vrsni u pričanju na engleskom jeziku, sajam nudi mogućnost najma osobe koja će to uraditi za vas. 

6. Stvorite svoj prepoznatljivi logo

Istraživanja dokazuju da ljudi duže pamte slikovnu informaciju nego pisanu. Kroz godine izlaganja, vaša firma će kroz jednu sličicu postati prepoznatljiva. Ukoliko ne možete sami osmisliti svoj logo, postoji puno firmi koje nude usluge grafičkog dizajna i osmislit će logo prema vašim željama. 

7. Izradite web stranicu

Web stranica je zapravo vlastiti portofolio i predstavljanje svoje firme i referenci na globalnom tržištu. Moderna i individualizirana web stranica sa vlastitim projektima, opisima djelatnosti, galerijom i opisom lokacije sa kontaktom sa dodatnom primjenom SEO analize, rangira vas na google rezultatima, daje mogućnost mijenjanja ili dodavanja opisa i slika i zapravo postaje efektivan alat vaše promocije. 

8. Izradite kataloge i prospekte na engleskom

Katalog ili prospekt je učinkovitiji od online kataloga. Duže se fizički čuva i pamti. Ono što najviše zanima kupce su tri bitne karakteristike: slike, dobro objašnjena specifikacija proizvoda i namjena, rok isporuke te cijena. Ukoliko želite, zbog konkurencije možete dati cijene samo na zahtjev kupca u obliku ponude. 

 9. Izradite vizitke

Dobro grafički osmišljene vizit kartice sa prepoznatljivim logom, podacima firme sa web stranicom, mailom i kontaktom te nazivom odgovorne osobe jedna su od najbitnijih alata koje su poveznica sa klijentima iz razloga što svaki klijent dolazi sa rokovnikom na koji piše bilješke od svakog proizvođača/dobavljača, a vizit karticu zaklama na taj isti list papira. Uzmite i klamaricu, dobro će doći. 

10. Osmislite poklone za potencijalne klijente

Poslovni pokloni u obliku rokovnika, usb stickova, kemijski, kišobrana, šalica i sl. sa obaveznim logom i nazivom firme poklanjaju se kako bi vas klijenti zapamtili i kako biste dali dojam ozbiljne firme kojoj je stalo do svojih klijenata ili partnera.

11. Prijavite se za  projekte subvencije za izlagače na inozemnom sajmu

Europska unija i država često objavljuju natječaje za subvencioniranje izlagača na međunarodnim sajmovima. Firme koje izrađuju projekte za EU natječaje iz europskih fondova. aktivno prate takve natječaje i najprofesionalniji su u izradi kako se vas EU ne bi diskvalificirali zbog sitnih grešaka ukoliko se prijavite. Subvenciju dobivate kasnije, odnosno nakon izlaganja na sajmu. Nedostatak fondova je što se čeka dugo na isplatu tako da morate imati svoja vlastita sredstva kojima ćete pokriti troškova sudjelovanja na sajmu na početku.

12. Istražite konkurenciju, ali i pripazite na nju

Istraživanje konkurencije na međunarodnom sajmu daje vam bolji uvid u tržište i u vaše snage i slabosti. No pripazite i na njih jer će oni kao i vi također istraživati vas. Najčešće se na taj način kopiraju ideje i inovacije. Ukoliko ste inovator ili imate specifičan dizajn, pripazite da vas ne kopiraju olako. Zato mnoge firme strogo čuvaju svoje proizvode i prije nego vam pošalju katalog, upitat će vas tko ste i čime se bavite. Ako smatraju da ste im potencijalna konkurencija, neće surađivati s vama. Na vama je da odlučite da li ste vi predvodnik ili sljedbenik na tržištu po pitanju proizvoda ili inovacija.  

13. Zatražite vizitke od svojih klijenata

Nemojte da vam potencijalni klijenti samo prođu kroz štand. Potrudite se da vas zapamte i da vi zapamtite njih. Prilično je već ustajali obrazac da se razmjene vizitke prilikom poslovnog razgovora kako biste počeli graditi evidenciju klijenata. 

14. Dobro procijenite svoj kapacitet proizvodnje i zadovoljenja potreba inozemnog tržišta

Mnogi izlagači godinama stvaraju bazu klijenata i često im se dogodi da tek nakon godina izlaganja, krenu velike količine narudžbi koje ne mogu zadovoljiti jer nisu radili aktivno na istraživanju tržišta i ulaganju u nove strojeve ili usluge.Kontinuirana ulaganja u znanje, strojeve i ljude je jedini prirodni put naprijed. 

15. Najčešće pitanje kupaca je logistika

U kojim državama se nalaze vaši potencijalni klijenti? Najčešće pitanje koje uz proizvod postavljaju klijenti je cijena dostave željene robe i količine. Ovisno o veličini i količini robe, razlikuju se i cijene dostave prijevoznika. Napravite tablicu dostupnih prijevoznika, zatražite cjenike za svaku državu i na temelju toga možete izračunati približnu cijenu isporuke odnosno prijevoza. 

Budite uporni i strpljivi. Potrebne su godine kako bi izlagač na međunarodnom sajmu postao prepoznatljiv u poslovnom svijetu i izgradio imidž. Dugogodišnje izlaganje na sajmu je skupocjen proces. Ovisno o veličini štanda, cijene se mogu kretati od 10 000 eura na gore što je mnogima obeshrabrujuća stavka pogotovo zato jer se tek nakon godina izlaganja vide prvi  rezultati.  Samo hrabro i uporno u nove pobjede i rezultat će se ubrzo vidjeti. Ukoliko trebate nekoga tko će vam osmisliti dizajn štanda i konstruirati ga, javite nam se.

 

Izbornik